Karosszéria védő fóliázás.

Amit általánosságban tudni lehet a karosszéria védőfóliákról:

A védőfóliákat nagyon sok területen alkalmazzák. Épp úgy telefonokon, tableteken, mint más napi használatban lévő tárgyaknál, vagy autónk megvédendő felületein.  A mi műhelyünkben is volt példa több olyan megrendelésre, amikor nem autót kellett fóliáznunk. Ha bele gondoluk sok olyan használati dolog van amire még ugyanúgy ajánlatos, legyen az egy kényes műanyag felület, vagy egy számunkra értékes tárgy amit szeretnénk, ha minél tovább gyári fényében tündökölne. Manapság már egy kerékpár is olyan értékű, hogy érdemes a nagyon kitett részeit védőfóliázni.
Műhelyünkben legfőképp személyautók védőfóliázása folyik, de sok esetben itt is csak az autó elejét szokták kérni. Nekünk az a dolgunk, hogy felvilágosítsuk ügyfeleinket, hogy melyek azok a felületek, amire érdemes még fóliát tenni. Vannak autók, ahol 1-2 elem fóliázása kifejezetten ajánlott, mert az adott típus gyengepontja (pl. vékonyabb a fényezés, vagy rossz minőségű és hamar kopik). 

Szabásminták fontossága.

Sok helyen lehet olvasni, hogy a szabásmintáknak nagyon fontos szerepe van, hiszen így nincs szükség rá, hogy a kivitelezők az autó fényezésére telepített fóliát a helyén vágják. Szabásminta esetén géppel előre ki vannak vágva a formák. Nekünk kivitelezőknek "csak" annyi dolguk van, hogy a védőfóliát pontosan és szakszerűen teleptsük az autó egyes elemeire. Néhány autó típusnál számolni kell azzal is, hogy nincs hozzá szabásminta, ilyenkor kézzel szabjuk az autóra a fóliát. Persze biztosan vannak olyan kezdő, egyben kevésbé tapasztalt kivitelezők, akiknek egy-egy ilyen vágás problémát okozhat és megsérthetik a fényezést, de szeretném megnyugtatni, ha nincs szabásminta, nálunk akkor is a sok éves tapasztalat kizárja a hiba lehetőségét, illetve, ha megoldható  mi készítünk mintát 1-1 alkatrészhez.


Itt le tudja ellenőrizni, hogy az ön autójához van-e szabásminta:  Kattintson!
Szabásminták legfőképp azért fontosak, mert a mai rohanó világban az emberek nagy része nem tudja napokig nélkülözni az autóját. Ezzel a technológiával sokkal hamarabb elkészülnek az autók, így a kivitelezők sincsenek annyira túlterhelve és az ügyfelek is hamarabb kapják vissza autóikat. Mi is több időt tudunk szánni az alaposságra akár tisztításnál, vagy a fólia illesztéseknél telepítés közben. Bár mióta fennáll a vállalkozásunk, mindig is igyekeztünk a tökéletességre. 

Hogyan telepítjük a fóliákat?

Több féle kivitelező és több féle kivitelezési technika létezik. Régen csupán samponos vizet és alkoholos vizet használtunk. Akkoriban nem is nagyon volt más. Persze a gyártók akkor is árultak telepítő folyadékokat, de nem sokban tért el az általunk kevert anyagoktól. Manapság már valamivel jobb telepítő folyadékokkal találkozhatunk. Nagyobb nyújtások esetén vannak komoly rögzítő folyadékok egy-egy sarok, vagy beeső rész rögzítéséhez, emellett több gyártónál vannak telepítő zselék is. Hogy ki melyiket használja, az leginkább attól függ, hogy ki hogyan tanulta azt. Mi is több féle anyagot kipróbáltunk már, de végül az eredeti anyagokhoz álltunk vissza, és inkább azon kisérleteztünk, hogy a megfelelően higított keverékkel dolgozzunk. A telepítés lépései és technikája adott, de a megfelelő keverékekkel a végeredmény is sokkal szebb.

Nézze meg referenciáinkat: Kattintson:
A telepítés lépései:
  1. Alapos tisztítás (Itt meg kell jegyezzük, hogy az ügyfél kötelessége az autóját tisztán hozni, amennyire azt a lehetőségei engedik. Például, ha épp szakad az eső, azt nem fogjuk felróni ügyfeleinknek, de előtte le kell mosni, vagy mosatni az autót alaposan. A "tiszta" autót, mi még alaposabban átnézzük és áttisztítjuk, hogy a fólia alatt ne maradhasson szennyeződés.)
  2. Fólia előkészítése (Ha szabásmintával dolgozunk, kiszedjük a fólia azon részét a vágott felületből, amire aktuálisan szükségünk van.)
  3. Samponos keverékkel permetezzük be a fóliázandó felületet 
  4. A fóliáról lehúzzuk a hordozóját, közben ezt is samponos vízzel permetezzük be.
  5. A fóliát a felületre igazítjuk és egy alkoholos keverékkel rögzítjük a főbb illesztési pontokon.
  6. A behajtható széleket behajtjuk és rögzítjük
  7. Átmelegítjük a széleket, hogy alaposan letapadjanak.

Matt védőfólia?

Jeleleg a nagy fólia brand-ek átlátszó, matt és fekete védőfóliát gyártanak. A világon már vannak színes védőfóliák is, de egyelőre a legnagyobb fóliagyártók nem gyártják, így mi sem használjuk. Sajnos úgy nem tudnánk a minőséget garantálni. Viszont a matt és fekete változatot is időről időre igénybe veszik az ügyfeleink. A matt fényezés nagyon nagy divat lett. Ügyfeleinknek lehetőségól van az autóik fényezését mattá változtatni úgy, hogy az alapszín nem változik. A kék tesla a képen korábban is kék volt, csak fényes. Bár az autó eredeti fényezéséről nem tettem fel képet, jól látszik, hogy a matt fólia eszméletlen jó megjelenést eredményezett. 



Vannak olyan autók, melyek már eredetileg is matt fényezéssel gördülnek le a gyártószalagról. Többek között ilyen a Mercedes is.  A képen egy matt fekete Mercedes-Benz G63 4x4²  melynek ügyfelünk csak a front részének fóliázását kérte. Az általunk használt selyemfényű védőfólia megegyezik a Mercedes által használt selyemfényű fényezés színével, vagyis mattságával. A képen jól látszik, hogy az autó eleje és a többi része egyforma. Nincs semmi különbség a fóliázott és a fólia nélküli felületek között. 

Autó védőfóliázás csomagok és árak!

Ezek a csomagok csak ajánlások, természetesen el lehet térni tőlük és bárhogy variálhatóak!
reszleges eleje

Standard csomag

Ebben a csomagban a lökhártó, fényszórók, a motorhaztető eleje, visszapillantó tükrök burkolatai, kilincsfészkek és a csomagtér küszöb van. Ha úgy dönt, hogy ezt a csomagot választja, mi szoktuk ajánlani hozzá az A oszlopokat és a tető elejét is.

Árakban itt a legkisebb a szórás, mert itt aránylag kis felületről beszélünk, de 1-1 autó modell között is van némi eltérés. kb. 200-300eFt (Az árak csak tájékoztató jellegűek! Ha pontos árat szeretne, kérem keressen minket telefonon!)
teljes eleje

Ultimate csomag

Az Ultimate csomagot teleptjük legtöbb alkalommal. Ebben a csomagban a lökhártó, fényszórók, motorhaztető, sárvédők, visszapillantó tükrök burkolatai, A oszlopok, tető eleje, kilincsfészkek és a csomagtér küszöb van.

Itt már kicsit nagyobb a szórás, hiszen nem mindegy, hogy egy kis méretű autót vagy egy üzleti méretű szedán elejét fóliázzuk. kb. 350-470eFt között mozog. Itt is mindenképp egyeztetni kell, hiszen ezt a szabásminta összerakása után derül ki. Ezek az árak csak tájékoztató jellegűek.
teljes auto

Teljes autó

Ebben a csomagban az autó teljes külső fényezett felülete benne van. Ezen kivül a fényszórók és ködlámpák.

Itt azt gondolom árat felesleges írnom, hiszen annyira nagy különbség az autók karosszéria mérete között. Kérem keressen, ha informálódna.

Motorkerékpárok védőfóliázása

Yamaha R1
Saját tapasztalatom az, hogy motorosként igyekszünk a legjobban megóvni motorunk szépségét. Vannak részek amik a használatból adódóan kopnak rajta, mint a tank két oldalsó része a combunknál, vagy amikor tanktáskát használunk akkor az egész tank karcolódhat. Fel és leszálláskor a farokidom is karcolódhat, ha véletlenül hozzá érünk. Mivel motorosoknál nem ritka a magas sebesség, így a kavicsfelverődésektől is érdemes megóvni. 
Ha néha megfordul a terepen  motorjával, vagy kifejezetten ott szeret motorozni, még több behatásal kell számolnia. Ebben az esetben is nagy hasznát veheti a védőfóliáknak. Fejidomra, fényezett részekre, vagy akár a plexire is érdemes lehet feltenni. 
Motorok esetén szintén Xpel Ultimate Fusion fóliát használunk. A fóliára 10 év gyártói garancia van, öngyógyuló felület illetve egy kerámia bevonat van rajta. Így a felületén kevésbé tapad meg a szennyeződés és sokkal könnyebb tisztítani.
Yamaha Teneré

Védőfólia szélvédőre?

Műhelyünkben van mód szélvédő védőfóliázásra is! Amit mindenképp tudni kell, a szélvédőre való védőfóliák egy sok éves fejlődésen estek át. A kezdeti típusoknál nagy problémát okoztak az ablaktörlők által okozott apró karcolások. Több generáción keresztül javultak a fóliák tartósságai, de a fólia gyártók a karcolások ellen nem tudtak tartós megoldással előrukkolni. 
 
Van egy nagyszerű hírem! Mára viszont egy működő megoldással állt elő 1-2 fólia gyártó. A fóliák még ellenállóbbak lettek. Használat során még mindig keletkezhetnek kisebb hajszálkarcok, de a fóliákhoz van egy kezelő anyag ami javítja az ablaktörlők siklását a szélvédőn. Emellett havonta 3 percet rászánva, le tudjuk kezelni és visszaállíthatjuk a fóliát eredeti állapotára. Így már hosszú távon is tervezhet a szélvédő védőfóliával!
Szélvédő védőfóliázás

Garancia és tisztítás.

Ebben a leírásban a karosszéria védőfóliák garanciája a téma. A pontos garanciális feltételeket nem szándékoztuk feltölteni, de néhány  alap szabályt szeretnénk tudatni a weboldalunkra látogatókkal. A gyártói garancia 10 év az általunk használt fóliák esetén. Ez a garancia az anyagra vonatkozik. Nem sárgul el, nem megy tönkre a ragasztója, nem öregszik el az anyag, stb. Mi a munkáinkra 1 év kivitelezői garanciát vállalunk. A fólia teleptés után még igazodhat kicsit, emiatt a garancia feltétele, hogy a munka átadása után 1,5-2 héttel eljöjjön az autóval egy pár perces ellenőrzésre. Általaban ez csak egy gyors szemrevételezés, de ha észre veszünk egy pici felválást, akkor még idejében tudjuk javtani azt. Ha fél év múlva jön vissza az ügyfél úgy, hogy nem jelent meg az ellenőrzésen, az ilyen jellegű hibákat nem tudjuk garanciálisan javtani. (Erre még nem volt példa.)

Fontos tudni, hogy fóliázás után maradnak olyan szabad élek, melyek sérülékenyebbek. Ez azért van, mert nem minden szélen van behajtva a fólia. Vannak helyek ahol az elem szélén végződik mint például a lökhártó és a sárvédő találkozásánál.
Emiatt érdeme mosáskor tartani 20-25 cm távolságot. Manapság 200 bár feletti nyomással is működnek az autómosók, így ha nagyon közel tartjuk a szélekhez lehetséges, hogy bemosunk a fólia alá, erre nincs garancia. A védőfóliák ragasztója nagyon erős, ezért nehéz felmosni, nagyon sok autó elkészült már a műhelyünkben, de csak 2 kisebb felmosás volt. Ők azonnal szóltak és nyom nélkül tudtuk javítani. Egyébként ha belegondolunk a mosó lándzsát merőlegesen kell tartani az elemekkel mosás közben. Ha azt betartjuk kizárt a felmosás lehetősége.

A fólia nagy behatásoknak is ellenáll. Azért van az autón, hogy védje a fényezést, de nem golyóálló. Elképzelhető, hogy magas sebességnél kap egy éles kavicsot ami kiszakíthatja. Előfordulhat az is, hogy valami éles tárgy kivágja. Ezek csak feltételezések, de tudniuk kell, hogy erre nincs garancia. 

Végezetül annyit szeretnék még elmondani, hogy az itt leírtakat azért osztottam meg az olvasókkal, mert így kisebb a hiba lehetősége. Ha figyelünk rá, hosszú távon szép állapotban tartja az autónkat. 
A fólia tisztítása nem igényel semmilyen speciális eszközt, vagy vegyszert. Sőt, a fólián lévő kerámia bevonat megkönnyíti a mosást.  A fólia pólusaiba bele tud ülni a szennyeződés, ezért 1,5-2 hetente érdemes lemosni, így tovább szép marad. A túlságosan elhanyagolt fóliát fel lehet polírozni (Ez nem gyártói jóváhagyás, csak tapasztalat.), de nem ajánlott, mert az is vékonytja a fóliát. Ha kozmetikába, vagy autómosóban mosatjuk az autónkat, minden esetben tudassuk az ott dolgozókkal, hogy fóliás az autó. A legtöbb mosóban van fóliás autókkal tapasztalat.